Instalacja fotowoltaiczna dla firmy Glasspol

Moc instalacji

39.83 [kWp]

Warszawa

20 maj 2025 | Kasia z Bisona

Instalacja fotowoltaiczna dla firmy Glasspol

Przedstawiamy naszą kolejną realizację, tym razem  dla firmy Glasspol S.C. z siedzibą w Warszawie. Na dachu budynku usługowego firmy wykonaliśmy system fotowoltaiczny o mocy: 39,84 [kWp].

Na instalację składają się:

  • 2 falowniki Fronius: Symo 15.0-3-M, Symo 20.0-3-M
  • 83 szt. modułów CORAB Encor EC480N-10-120B Wp

Całość zainstalowano na systemie montażowym  K2 System Dome 6. Jest to system przeznaczony na dachy płaskie. Moduły w tym przypadku ułożone zostały w orientacji: wschód- zachód oraz południe.

Prace w ramach projektu przeprowadzaliśmy etapowo, działając według naszych standardów: 

  • przeprowadziliśmy szczegółowy audyt,
  • przygotowaliśmy ofertę wraz z wizualizacją ułożenia modułów oraz symulacją uzysków energii,
  • zapewniliśmy opinię konstrukcyjną dotyczącą możliwości obciążenia dachu planowaną instalacją fotowoltaiczną, 
  • zaplanowaliśmy i zrealizowaliśmy całe przedsięwzięcie, obejmujące:

– dostawę komponentów, montaż i przyłączenie, 

– zgłoszenie instalacji do OSD, 

– zgłoszenie instalacji do organów Państwowej Straży Pożarnej.

Montaż przebiegł zgodnie z założonymi terminami, a  przyłączenie i uruchomienie instalacji odbyło się bez żadnych przeszkód.

Kontynuacja współpracy

Aktualnie przeprowadzamy szczegółową analizę zużycia energii elektrycznej w budynku, w tym pomiar poboru mocy biernej, aby precyzyjnie dobrać optymalny kompensator.

Kompensacja mocy biernej pozwala firmom znacząco obniżyć rachunki za energię elektryczną, a dodatkowo poprawia efektywność energetyczną instalacji. To przekłada się na mniejsze straty przesyłowe i dłuższą żywotność urządzeń elektrycznych.

Kompensacja mocy biernej to rozwiązanie, które zapewnia:

  • obniżenie rachunków za energię elektryczną,
  • redukcję ponadnormatywnego poboru energii biernej,
  • stabilizację pracy całego systemu elektroenergetycznego.

Koszt zakupu i montażu urządzenia w firmach zwraca się najczęściej już w ciągu kilku miesięcy.

W tym przypadku szczegółowa analiza sytuacji klienta oraz jego potrzeb umożliwiła nam przedstawienie propozycji rozwiązań, które znacząco wykraczają poza pierwotny zakres świadczonej usługi.