Razem możemy lepiej

03 lut 2022 | Janek z Bisona

Każdy chce mieć pewność, że dokonał słusznego wyboru, decydując się na daną usługę lub produkt. Im bardziej są one złożone, tym więcej elementów musi przeanalizować i poddać ocenie. W Bison Energy podobnie podchodzimy do wyboru naszych biznesowych partnerów. Uważamy to za jedyne słuszne podejście. W tym wpisie tłumaczymy dlaczego to dla nas ważne i jakie korzyści ma z tego nasz Klient.

Zależy nam na tym, aby reputacja firm, z którymi współpracujemy, wpływała wyłącznie pozytywnie na odbiór naszej marki. Sami pracujemy na to, aby działało to również w drugą stronę. Chcemy, aby nasi partnerzy mogli z dumą mówić o relacji z Bison Energy. Partnerstwo to dla nas więcej niż synonim współpracy. To więcej niż atrakcyjne finansowo warunki, foldery czy katalogi produktów. Partnerstwo jest rodzajem szczególnej relacji o określonych warunkach współdziałania, które rzadko da się zmierzyć.

Branża kiedyś i dziś

Kiedy założyliśmy Bison Energy branża odnawialnych źródeł energii w Polsce dopiero raczkowała. Pierwsze kontakty z dostawcami nawiązywaliśmy za granicą na targach odbywających się w Niemczech – takich jak InterSolar w Monachium czy Wind w Husum. 

Gdy branża powstawała w Polsce, aktywnie współtworzyliśmy pierwsze zapisy prawne, które ją regulowały. To był także moment, aby nawiązywać relacje z pojawiającymi się markami. Niektóre z nich wprowadzaliśmy na polski rynek – instalując ich produkty – zanim otworzyły swoje przedstawicielstwa w Polsce. Z powodzeniem utrzymujemy do dziś część z tych relacji i są to wyłącznie te, które bazują na partnerskim podejściu. 

Praca z partnerami to układanka, której efektem ma być wielowymiarowa i trwała korzyść dla klienta.

Dzisiejszy rynek jest już silnie rozwinięty. Nasz klient może dzięki temu „przebierać” wśród wykonawców i dostawców. To na pierwszy rzut oka jest dla niego korzystne, ale ma też swoją druga stronę. W takiej sytuacji odpowiedni wybór może być wręcz utrudniony z uwagi na mnogość podmiotów, które trzeba ze sobą porównać. W jaki sposób zatem nasz Klient ma być pewny wyboru, skoro należy przeanalizować tak wiele czynników, a na rynku jest tylu „liderów”? Najlepiej, jeśli pójdzie na skróty i w takiej sytuacji – gdy poszukuje odpowiedniej firmy do współpracy – skorzysta z gotowych rozwiązań. Jakich?

Dokonując złożonych wyborów Klient może bazować na doświadczeniu innych. Skorzystać z wiedzy tych, którzy już zaufali i nie zawiedli się. Tych, którzy “w jego imieniu” wykonali już weryfikację na przestrzeni lat funkcjonowania w branży. Bo skoro światowa korporacja produkująca komponenty działa w bliskim porozumieniu z instalatorem, to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością jest to silny dowód wiarygodności tego ostatniego. Dlaczego? Bo prawdopodobnie od lat spełnia wymogi jakości swojego większego kontrahenta. Wierzymy w to w Bison Energy i wierzymy, że działa to w obie strony.

Zapewniamy jakość, bo sami jej wymagamy

W Bison Energy klienci mogą mieć pewność, że w naszych rozwiązaniach korzystamy ze sprawdzonych dostawców. Bierzemy odpowiedzialność tylko za takie produkty, których jakość i działanie sprawdziliśmy sami.

Zdarza się, że nasi klienci są zaskoczeni, że nie chcemy im zaoferować produktu powszechnie rekomendowanej marki. To nie musi oznaczać, że ten produkt jest “gorszy” od tych w naszej ofercie. Po prostu – jeżeli w Bison Energy czegoś nie sprawdziliśmy i nie mamy pewności, że stoi za tym wiarygodna marka, to zgodnie z naszą polityką, ten produkt nie może stać się elementem naszego systemu.


Zdarza się, że nasi klienci są zaskoczeni, że nie chcemy im zaoferować produktu powszechnie rekomendowanej marki. To nie musi oznaczać, że ten produkt jest “gorszy” od tych w naszej ofercie. Po prostu – jeżeli w Bison Energy czegoś nie sprawdziliśmy i nie mamy pewności, że stoi za tym wiarygodna marka, to zgodnie z naszą polityką, ten produkt nie może stać się elementem naszego systemu.

Michał Szewczyk, współzałożyciel Bison Energy


Istnieje wiele kryteriów, które uwzględniamy przy wyborze komponentów do naszych systemów, a tym samym biznesowych partnerów. To dlatego, że oczekujemy od nich takiej samej precyzji i poziomu wykonania, jak od siebie. Nasze wymagania wobec nich dotyczą:

  • bezpieczeństwa,
  • zgodności z obowiązującymi normami i przepisami, 
  • deklaracji producenckich,
  • gwarancji,
  • wytrzymałości,
  • efektywności,
  • wydajności.

Kiedy zatem jest ten pierwszy raz, kiedy poddajemy produkt próbom? Jeżeli testujemy nowe rozwiązania naszych dostawców, to robimy to transparentnie – z wiedzą i zaangażowaniem klienta. Przeważnie jednak sprawdzamy to na własnej infrastrukturze. To znaczy?

Aby wypróbować trwałość i zachowanie produktu w pozalaboratoryjnym środowisku, wykorzystujemy nasz niezależny ośrodek analiz #BisonLab. Dla realizacji tego projektu wykorzystujemy własne zasoby – naszą wiedzę, doświadczenie oraz infrastrukturę techniczną. #BisonLab powstało, aby prowadzić niezależne i rzetelne testy produktów z rynku odnawialnych źródeł energii. Takie testy przeprowadzamy w polskich – czyli docelowych – warunkach. To pomaga nam określić jak wyniki testów laboratoryjnych przeprowadzone przez producentów mają się do rzeczywistych pomiarów w lokalnym środowisku instalowanego sprzętu.

Podzielamy i mnożymy wartości

Mówi się, że fundamentem ludzkich relacji są wspólne wartości. Wierzymy w to także w kontekście biznesowym. Relacje z naszymi partnerami to wspólna praca nad doskonaleniem wspólnych cech, które czynią nasze marki atrakcyjnymi, szczególnie:

  • wysokiej dostępność i zorientowania na potrzeby odbiorcy,
  • doskonalenia jakości, zamiast zwiększania ilości czy wielkości,
  • odpowiedzialności za dostarczane produkty i usługi.

Innymi słowy – wymagamy od innych tego, czego wymagamy od siebie.


Rozmowa o partnerstwie to rozmowa o wspólnej odpowiedzialności. Partnerzy mają wobec siebie jasne intencje. Biorą odpowiedzialność za własne działania, ale uwzględniają ich wpływ na reputację drugiej strony. Czerpią obopólne korzyści, ale również ponoszą wspólną odpowiedzialność. Tak budowane relacje biznesowe to duża szansa, ale także niemałe wyzwanie.

Michał Szewczyk, współzałożyciel Bison Energy

Naszym celem jest dostarczanie bezpiecznych i jakościowych systemów, które zwiększają efektywność energetyczną domów i firm. Jeżeli chcemy spełniać najwyższe oczekiwania klientów, to musimy pracować wyłącznie z najlepszymi komponentami od zaufanych firm. Choć wymaga to większego zaangażowania niż przeciętne, to w Bison Energy nie potrafimy przeciętnie. Dlatego partnerstwo to – razem z rzetelnością oraz doskonaleniem standardów – jeden z trzech głównych filarów naszego biznesu.